Maro was als kind al nieuwsgierig naar taal. Haar ouders stuurden haar naar de Engelse les voordat ze überhaupt op school zat. Later kon ze zich uit de voeten maken in het Duits, Frans en Spaans. Ze maakte voor het eerst kennis met Taalhuis Amsterdam toen ze in 2013 een van de eerste vijf cursisten Nederlands was. In februari 2018 sloot ze zich aan bij het Taalhuis-team, als docent en manusje-van-alles (zorgen dat er genoeg koffie of thee is, mailtjes versturen, boeken laten bezorgen, alles wat er maar moet gebeuren). Hetzelfde jaar rondde ze ook ‘Diadromes’ af, het trainingsprogramma voor docenten van het Centrum voor de Griekse taal, waarmee ze gecertificeerd docent Grieks als tweede taal werd.
Zelf heeft Maro in de loop der jaren gemerkt dat ze een taal het snelst leert door te spelen, te lezen, te kijken en te zingen. Ze moedigt dit soort leerstijlen dan ook aan in haar lessen, maar wijst er ook graag op hoe fantastisch de complexiteit van de Griekse grammatica eigenlijk wel niet is. Haar ultieme grammaticafascinatie: het aspect!